Kedvezményezett neve: Tamási Város Önkormányzata
Konzorciumi partner: Pári Község Önkormányzata
Pályázati felhívás neve, kódszáma: Külterületi helyi közutak fejlesztése, önkormányzati utak kezeléséhez, állapotjavításához, karbantartásához szükséges erő- és munkagépek beszerzése, VP6-7.2.1-7.4.1.2-16
Projekt címe, azonosító száma: Tamási Város és Pári Község földútjainak stabilizálása, 1826826689
Projekt fizikai befejezésének dátuma: 2019.10.31.
Projekt összköltsége: 84 893 304 Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 95%

A Tamásira vonatkozó infrastrukturális fejlesztések 4 különböző helyszínen valósultak meg. Az első útszakasz 640 m (Erdőrész, szántóföldi gyűjtő út hrsz: 0766/2), a második 523 m (Szurdok-hegy, szántóföldi gyűjtő út hrsz: 0890/40), a harmadik 1570 m (Öreghenye, szántóföldi gyűjtő út hrsz: 0767 és 0771), a negyedik útszakasz pedig 600 m (Cseringát, szántóföldi gyűjtő út hrsz: 0725/1, 0721 és 0662) hosszúságban került felújításra (összesen 3333 m).

A stabilizált útszakaszok mindegyike 1 sávos, 3 m sávszélességű, 1 m padkaszélességű és 8 m koronaszélességű. A tervezési sebesség 20-40 km/h, a terhelési osztály A3 értékkel lerült megállapításra. A kötőanyag nélküli burkolat megerősítés minden esetben folytonos zúzottkő alappal történt (20-25, illetve 10 cm vastagságban), 0-5 cm profil kialakítással. Két útszakasz egy-egy részletén volt szükség kötőanyag nélküli burkolat építésre, amely 25 cm folytonos szemeloszlású zúzottkő alappal és 20 cm homokkal/homokos kaviccsal került kialakításra.
A felújítással érintett szakaszok egyes részén a földutak mellett meglévő árok található. Az utak jókarba helyezése során a meglévő vízelvezetési rendszer nem módosult, csupán azok tisztítása volt szükséges. A tervezési-kivitelezési szakasz műtárgyakat nem érintett. A földutak felújítása során se a helyszínrajzi, se a hossz-szelvényi vonalvezetés nem változott. A meglévő burkolatok szélessége is változatlan maradt, a típusa továbbra is kötőanyag nélküli pályaszerkezet.

 

Emellett a felújításra kerülő utak, valamint a Tamásiban található egyéb földutak karbantartását és rendszeres felújítását biztosító erőgépek és vontatott, függesztett munkagépek beszerzésére került sor: MTZ 820.4 típusú traktor, talajegyengető gréder, rézsűkasza, gémeskasza. A projekt keretében 1 fő foglalkoztatásbővítés valósult meg a beszerzésre kerülő erőgép kezeléséhez kapcsolódóan.

A Páriban megvalósítani kívánt infrastrukturális fejlesztés egy 693 m hosszúságú külterületi földút szakaszt érintett. A stabilizálásra tervezett útszakasz 1 forgalmi sávval rendelkezik, amelynek szélessége 3 m. A megfeleltetett tervezési sebesség 30 km/h, a padkaszélesség 0,5-0,5 m, a tervezett koronaszélesség 4 m értékben került meghatározásra. A stabilizálás 20 cm vastagságú murvaterítéssel és tömörítéssel, 45% oldallezárással valósult meg. A stabilizált útszakasz egyoldali 2%-os eséssel, a padkák 50-50 cm szélességben pedig 5 %-os oldaleséssel készültek el a völgy felé, biztosítva ezzel a víz zavartalan átengedését. A kiépítés a vízgyűjtő területet és az áramlási viszonyokat nem változtatta meg, így a feleslegesen elfolyó vizek zavartalanul átfolynak az úton.

Az útstabilizálás kiegészítéseként kihelyezésre került 4 db tájékoztatást adó és figyelmeztető jelzőtábla, valamint Pári részéről is beszerzésre került a földutak karbantartásához szükséges erőgép.