Tisztelt Ügyfeleink!
Az elektronikus ügyintézés elsődleges felülete az Önkormányzati Hivatali Portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap), mely folyamatos fejlesztés alatt áll. Kérjük, ha nem találnak megfelelő Űrlapot a bejelentésükhöz az E-papír felületet használják.
Online indítható igazgatási ügyek
- Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben
- Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához
- Fakivágási engedélykérelem, bejelentés
- Anyakönyvi kivonat kiállítási kérelem
- Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
- Nyilatkozat öröklésre jogosultakról
- Adatszolgáltatás az üzleti célú egyéb szálláshelyről
- Működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
- Működési engedély visszavonási kérelem
- Szálláshely megszűnésének bejelentése
- Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
- Köztemetési kérelem
- Rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelem
- Adás-vételi vagy haszonbérleti szerződés közzétételi kérelem
- Közterület, közút eltérő használata iránti kérelem
Online indítható adóügyek
- Adatbejelentés a magánszemély kommunális adójáról
- Adatbejelentés a telekadóról
- Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról
- Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
- Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2020.01.01-től)
- Automatikus részletfizetési kérelem
- Bejelentkezés, változás-bejelentés
- Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
- Bevallás előrehozott helyi adóról
- Bevallás ideiglenes helyi iparűzési tevékenységről
- Kombinált áruszállítás bejelentése
- Kérelem adófelfüggesztésre
- Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
- Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben
- Méltányossági, fizetési könnyítés kérelem
- Nyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
- Talajterhelési díj bevallás
- Termőföld bérbeadásából származó jövedelem adójához kapcsolódó bevallás
- Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem
E-papír
2018. január 1-jétől az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az e-Papír szolgáltatás útján előterjesztett beadványok fogadását, ha az adott ügytípus elektronikus űrlappal nem támogatott.
Mit kell tudni az e-papír szolgáltatásról?
Az e-Papír egy díjmentes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze a Hivatali Kapuval, Cégkapuval, Ügyfélkapuval rendelkező hivatalokat, gazdálkodó szervezeteket, magánszemélyeket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel.
Az e-Papír szolgáltatás az alábbi linken érhető el: https://epapir.gov.hu
Az ügyindításhoz a Bejelentkezés gombra kell kattintani, majd a megjelenő KAÜ-felületen az ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót megadni, amennyiben másodlagos ügyfélkapuval is rendelkezünk, ki kell választani, hogy melyikről kívánjuk indítani az ügyet.
A megjelenő e-Papír oldalon különböző témák, ügytípusok és szervezetek közül lehet választani. Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adhatjuk meg a kért adatokat. A leveleket el lehet menteni, majd a félbehagyott munkát a Mentett piszkozatok menüből bármikor folytathatjuk.
A levélhez max. 30 MB méretű dokumentum is csatolható, amely az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthető.
A feladni kívánt levelet küldés előtt ellenőrizhetjük, szükség esetén a Vissza a Levél szerkesztéséhez gombra kattintva javíthatjuk, majd a Küldés gombbal elküldhetjük.
A sikeres feladásról egy Feladási igazolást kapunk a kiválasztott Ügyfélkapu Értesítési tárhelyre, illetve a válasz is ide érkezik; érdemes tehát naponta ellenőrizni azt.
A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. A hosszabb ideig megőrizni kívánt dokumentumokat továbbra is át lehet mozgatni a Tartóstárba.