A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 2016 évben megkezdte a regionális víziközmű társaságok háttérfolyamatainak és rendszereinek fejlesztését, egységesítését, amely érinti a DRV Zrt. ügyfélszolgálati és számlázási rendszereit is.
Tájékoztató informatikai átállásról
2018. januárjában megtörtént az átállás az egységes új rendszerekre, amelynek az előfeltétele volt, hogy a korábbi rendszerből minden felhasználó 2017. december 31-ig szóló elszámolása megtörténjen. Az elszámolás az állandó felhasználási helyek esetén az utolsó elszámolási időszak átlagfogyasztása alapján becsléssel került meghatározásra, míg az idényes jellegű felhasználási helyek esetén az év végi mérőállás 0 m3-es fogyasztásbecsléssel került megállapításra. Az elszámolás alapján készített számlák 2018. január hónapban kerültek megküldésre.
Mivel 2018. január 1-jével nem történik szolgáltatási díjváltozás, ezért nem szükséges a becsült mérőállás pontosítása, kivéve, ha az jelentős mértékben eltérne a tényleges mérőállástól.
Amennyiben az elszámoló számlában szereplő fizetendő összeg eléri vagy meghaladja a kéthavi időszak fogyasztásának díját, és ezen számlaösszeg kifizetése pénzügyi nehézséget okoz a felhasználóknak, a DRV Zrt. a terhek csökkentése érdekében – egyedi igény alapján - kamatmentes részletfizetési lehetőséget biztosít.
A folyamatban lévő fejlesztések miatt 2018. január és február hónapokban a DRV Zrt. ügyfélszolgálati ügyintézésében rövidebb időtartamú, tervezett informatikai átállások történnek, melyek idején az ügyfélkiszolgálás korlátozottan lesz elérhető.
Tájékoztatjuk továbbá felhasználóinkat, hogy jogszabály változásnak való megfelelés érdekében a Társaság 2018. január 1-től visszatér a havi rendszerességgel történő részszámlázás gyakorlatához.