A lemorzsolódás csökkentése speciális hátránykezelő szolgáltatások biztosításával

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ mint kedvezményezett, a Szekszárdi Szakképzési Centrum Vályi Péter Szakképző Iskolája és Kollégiuma ( Tamási, Deák Ferenc utca 6-8.) mint szakmai megvalósító 30 millió forint Európai Uniós támogatás segítségével valósította meg a TÁMOP-3.3.8. B-12-2012-0015 azonosítószámú pályázat programjait 2013.09.02. és 2015.10.15. között.

A projekt fő célkitűzését tartalmazza a teljes címe: „A hhh státuszú tanulók lemorzsolódásának csökkentése, munkaerő piaci esélyeik növelése, a pedagógiai módszertani kultúra és befogadó szemlélet növelésével, hatékony együttműködést támogató speciális hátránykezelő szolgáltatások biztosításával.”

További cél a pedagógusok és a szülők közötti együttműködés tudatos és programszerű fejlesztése, a kommunikáció és információs csatornák szülői ház és iskola közötti bővítése. Ezt támogatja a pedagógiai módszertani kultúra fejlesztése, amely képessé teszi a pedagógusokat a társadalmi hátrányokkal küzdő és mélyszegénységben élő csoportokkal való támogató munkára, ezáltal is csökkentve a társadalmi feszültségeket és a lemorzsolódást.

Mindezen célokat az alább felsorolt kreatív és színes programokkal valósítottuk meg.

Programelemeink: diákmentorok felkészítése, a 9.-es fiatalok esetében mentorálási feladatok ellátása történt folyamatosan a projekt időtartama alatt.

Felkészítő nyári tábor tartottunk a fiataloknak és szüleiknek az egyéni fejlesztési tervek kapcsán, illetve csapatépítés címén.

Az agresszió kezelésére, illetve a fegyelmi tárgyalások számának csökkentésére iskolai mediációs programunk továbbfejlesztése.

Képzéseinkkel célunk volt a hátrányos helyzet kapcsán „tartós tehetetlenség” jelenségének megértetése, mélyszegénységi kultúra sajátjának bemutatása a szülők indítékainak megértésére. Pedagógusainkat felkészítettük magatartási problémák kezelésére, a szülőkkel való kapcsolatépítés technikáinak elsajátítására, a konfliktusok mediációval való kezelésére.

Intézmények közötti együttműködést tréningekkel és workshopokkal támogattuk. Szülők, diákok tanárok integratív színházával segítettük az integrációt. Fórumszínház: előítélet kezelő technikák alkalmazásával diszkriminációs esetfeldolgozások zajlottak.

Projektzáró rendezvényünket nyilvánosan, városunk rendezvényterén tartottuk, ahol is eredményeink és programjaink bemutatása történt, ezzel egyidejűleg népszerűsítve iskolánkat és a szakképzést.

A projektről bővebb információt a www.valyip.hu oldalon olvashatnak.

www.valyip.hu
Előző Megemlékezés az 1956-os forradalom és szabadságharcra